środa, 11 maja 2016

Zupa z pieczonych warzyw (nie tylko dla niemowląt)

Dobra. Dziś nie będę się zarzekała, obiecywała poprawy ani nic z tych rzeczy. Spójrzmy prawdzie w oczy, blog już prawie umarł. Już, już miałam pisać oficjalne pożegnanie. Mam co prawda jakieś niepublikowane zdjęcia na dysku, ale cóż, jakoś mi się nie chciało. Nie miałam czasu, weny, serca?

E tam, nie ma co się tłumaczyć po pół roku :P 

W każdym razie dziś wpadłam na nowy pomysł. Zmianę formuły bloga. Może taka szybka piłka ułatwi mi publikacje? Czas pokaże ;)


Prezentuję dziś zatem zupę z cyklu "przegląd lodówki". Miałam trochę środka bakłażana wyciętego podczas przyrządzania faszerowanych bakłażanów, jakieś skrawki papryki pozostałe z czasów, kiedy to Pan Synek postanowił poćwiczyć zdolność posługiwania się nożem. Dodatkowo kawałek tego i owego, głodne dziecko i mało czasu. Tak powstała zupa na kanwie niemowlęcych papek, ale trochę podrasowana. 

Doskonała dla smakosza małego, dużego i... plastikowego ;)



Dziś nie będzie typowego przepisu, bo to takie działanie bardziej na oko. Poza tym pasuje tu właściwie każde warzywo (nawet pomidory, które po podpieczeniu można z łatwością obrać ze skórki), mięso, ryba lub jakie inne cudo i dowolny tłuszczyk.

A zatem jak na zdjęciu: kładziemy pokrojone umyte warzywa i mięso na blasze, polewamy oliwą, przyprawiamy, podpiekamy w piekarniku na termoobiegu z funkcją grilla na 220°C przez ok. 15 min. Część upieczonych składników odkładamy dla dziecka do rączki, a resztę miksujemy (najlepiej w blenderze kielichowym), dodając ok. O,5 l wody lub bulionu. Podajemy z pietruszką, kolendrą, grzankami, serem, czy co tam mamy.

Smacznego!


od 10. m. ż. (w zależności od składników)

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też omija się mięso przy gotowaniu rosołu. Ten na pieczonych warzywach smakuje świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz częściej jadamy takie rzeczy w domu

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla najmłodszych oczywiście wszystko co najlepsze! Tu propozycje od https://kokoleti.pl też sie na pewno przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że tak. Myśle że będzie to dobra propozycja dla najmłodszych

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój maluszek chętnie zjada, dzięki bardzo za ten przepis. Staram się robić dla niego to co najlepsze, tak samo wygląda sprawa z zakupami dla niemowlaka. Mam tak sprawdzony sklep https://abc-bobasa.pl/body-niemowlece-172 najłatwiej kupować takie rzeczy online.

    OdpowiedzUsuń